Kena: Bridge of Spirits

Kena: Bridge of Spirits

ناجی ارواح سرگردان
۱۰ | ۸
PC قابل اجرا در ویندوز
+7

Kena Bridge of Spirits عنوانی است در سبک اکشن ماجرایی که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده. این بازی که ابتدا به صورت انحصاری برای دو کنسول اصلی سونی منتشر شده بود پس از مدتی برای  PC نیز به بازارآمد. بازیکن در این بازی کنترل دختری را بر عهده دارد که با استفاده از قدرت‌های خاص خود، و عصایی جادویی باید ارواح سرگردان را به مقصد نهایی‌شان و دنیای پس از مرگ راهنمایی کند.

 

Kena Bridge of Spirits عنوانی در سبک اکشن ماجرایی، ساخته‌ی سال ۲۰۲۱ است. زاویه دوربین بازی به صورت سوم شخص بوده و تنها به صورت تک نفره قابل انجام است. این بازی تاکنون برای کنسول‌های PS4، PS5 و رایانه‌های شخصی منتشر شده. بازی مذکور از لحاظ فنی یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ بوده و جوایز بسیاری را در زمینه‌های مختلف تاکنون از آن خود کرده است.


بازی گرافیک خیره کننده‌ای دارد. انیمیشن‌های بازی، حرکات شخصیت‌ها و بافت‌های محیطی بازی بسیار زیبا بوده و در طراحی آن‌ها جزئیات ظریفی به کار رفته است. ساختار کلی فضای بازی به قدری پر زرق و برق و دیدنی است که بیشتر به انیمیشن‌های سینمایی شبیه است تا یک بازی معمولی. بازی در سرزمینی خیالی جریان دارد که در ساخت آن از طبیعت مناطقی مثل بالی و ژاپن الهام گرفته شده؛ طبیعتی کوهستانی در کنار جنگل‌های انبوه و دشت‌های وسیع عناصر اصلی طراحی محیطی بازی هستند. در کنار گرافیک دیدنی، Kena موسیقی بسیار زیبایی نیز دارد که بیشتر آن با استفاده از سازهای سنتی شرقی نواخته شده‌اند.


بازیکن در Kena Bridge of Spirits کنترل دخترکی به نام کِنا را بر عهده دارد. کنا عصایی سحرآمیز در اختیار دارد که با استفاده از آن با هیولاهای جنگل و دشمنان مبارزه می‌کند. دخترک این عصا و شیوه‌ی مبارزه با آن را از پدرش به ارث برده. پدر کنا زمانی ناجی ارواح سرگردان بوده و آن‌ها را به مقصد نهایی‌شان یعنی دنیای پس از مرگ هدایت می‌کرده و اکنون کنا این وظیفه‌ی خطیر را به دوش می‌کشد. کنا باید با نیروهای شروری که قصد تسخیر جهان را دارند مبارزه کند و صلح و آرامش را به سرزمین خود بازگرداند.


در ابتدا ممکن است گیم پلی بازی کمی کودکانه و ساده به نظر برسد. با این حال پس از مدتی و با پیشروی در داستان بازی، المان‌های جانبی دیگری به گیم پلی بازی اضافه می‌شوند که کار را کمی پیچیده می‌کنند و تا حدودی از آن حس و حال کودکانه‌ی بازی می‌کاهند. بازیکن می‌تواند با عصای خود ضربات سبک و سنگین به دشمنان وارد کند و با کسب امتیاز در ادامه‌ی بازی حرکات رزمی جدیدی برای عصای خود یاد بگیرد. برای مقابله با ضربات دشمن، بازیکن می‌تواند از حباب محافظ کنا استفاده کند و یا به حملات دشمن جا خالی بدهد. سیر مبارزات بازی روندی صعودی دارند و هرچه به انتهای بازی نزدیک‌تر میشویم، مبارزات بازی طولانی‌تر و سخت‌تر می‌شوند. علاوه بر این وجود المان‌های پازل و پله بازی، جذابیتی دوچندان به گیم پلی Kena اضافه کرده‌اند.


Kena Bridge of Spirits علاوه بر مبارزه و درگیری با دشمنان، سعی می‌کند محتوای سرگرم کننده‌ی دیگری نیز در اختیار بازیکن قرار دهد. برای مثال موجوداتی به نام Rot در بازی وجود دارند که ظاهری فانتزی و کودکانه دارند. بازیکن باید در روند داستان این موجودات را پیدا و از آن‌ها در طول بازی حمایت کند. در مقابل نیز این موجودات با قدرت‌های خود، هم در حل معماهای بازی کمک می‌کنند و هم در مبارزه با دشمنان ضربات و حملات خاصی در اختیار بازیکن قرار می‌دهند. استفاده‌ی درست از قدرت‌های این موجودات برای عبور از برخی مراحل بازی اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

 

کمترین سیستم مورد نیاز سیستم توصیه شده
سیستم عامل Windows 7 (SP1) x64 Windows 10 x64
پردازنده Intel Core i3-3220 @ 3.30GHz | AMD FX-6100 Six-Core Intel Core i7-6700K @ 4.00GHz | AMD Ryzen 5 2600X
حافظه 8 GB 16 GB
گرافیک NVIDIA GeForce GTX 650 Ti (2GB) / AMD Radeon R7 360 (2GB) NVIDIA GeForce GTX 1070 (8GB) / AMD Radeon RX Vega 56 (8GB)
DirectX DirectX 11 DirectX 11
ذخیره‌سازی 25 GB

Kena: Bridge of Spirits

21/09/2021
Ember Lab
Ember Lab
+7
حجم دانلود: 18.9 GB
کد بازی:
رایگان
افزودن به علاقه‌مندی‌ها

ویژگی‌های بازی

ذخیره سازی ابری
پشتیبانی از کنترلر

بازی‌های مشابه

نقدهای کاربران

۵ | ۰
۵ | ۰

ثبت نظر من

😄