Tomb Raider: A Survivor Is Born

Tomb Raider: A Survivor Is Born

بخاطر دوستانم باید زنده بمانم
۱۰ | ۹.۱
PC قابل اجرا در ویندوز
+18

Tomb Raider یک بازی ویدئویی در سبک اکشن و ماجراجویی است که در سال 2013 توسط Crystal Dynamics توسعه یافته و توسط شعبه اروپایی Square Enix منتشر شده است. این دهمین بازی از مجموعه ی Tomb Raider و یک راه‌اندازی مجدد از این سری است که به عنوان اولین قسمت از سه‌گانه Survivor عمل می‌کند که ریشه لارا کرافت را بازسازی می‌کند. Tomb Raider در 5 مارس 2013 برای ویندوز، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد. تمرکز بازی روی بقا است.

 

Crystal Dynamics توسعه ی Tomb Raider را بلافاصله پس از انتشار Tomb Raider: Underworld در سال 2008 آغاز کرد. به جای ایجاد یک دنباله از سری های قبلی، این تیم تصمیم به راه اندازی مجدد این عنوان گرفت و برای دومین بار Lara Croft را بازسازی کرد، دقیقا کاری که با Tomb Raider: Legend انجام دادند.  بازی Tomb Raider در جزیره Yamatai اتفاق می‌افتد، در بازه ی زمانی ای که توانایی و سرسختیLara  هنوز آزمایش نشده یا کشف نشده است. Lara در حالی که توسط فرقه‌ای بدخواه تعقیب می‌شود، وظیفه دارد دوستانش را نجات دهد. کامیلا لودینگتون برای صداپیشگی و اجرای نقش لارا کرافت به جای کیلی هاوز استخدام شد.

 

این بازی از اواخر سال 2012 تا مارس 2013 با تاخیر عرضه شد. پس از انتشار، Tomb Raider مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و منتقدان گرافیک، گیم پلی، عملکرد لودینگتون در نقش لارا و شخصیت پردازی و توسعه لارا را تحسین کردند، اگرچه اضافه شدن حالت چند نفره وجود نداشت اما به خوبی مورد استقبال قرار گرفت. Tomb Raider تا اکتبر 2021 بیش از 14.5 میلیون نسخه فروخت و به پرفروش ترین عنوان Tomb Raider تا به امروز تبدیل شد. نسخه بازسازی شده، Tomb Raider: Definitive Edition، در ژانویه 2014 در سراسر جهان برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد که دارای گرافیک بهبود یافته و محتوای قابل دانلود است. از این عنوان دنباله ای به نام Rise of the Tomb Raider در نوامبر 2015 و قسمت سوم Shadow of the Tomb Raider در سپتامبر 2018 منتشر شد.

 

Tomb Raider در منظر سوم شخص ارائه شده است. بازیکنان کنترل شخصیت اصلی بازی، Lara Croft را به دست می گیرند. این بازی از یک مدل Hub-and-Spoke به هم پیوسته استفاده می کند که عناصر اکشن-ماجراجویی، اکتشاف و بقا را ترکیب می کند. بازیکنان می‌توانند با استفاده از مسیرهای پیاده‌روی، زیپ‌لاین‌ها و مسیرهای صعود، بین کمپ‌ها و جزیره حرکت کنند. بسیاری از حرکات Lara  از بازی های قبلی ساخته شده توسط Crystal Dynamics، با برخی تغییرات اضافه شده، مانند ترکیب عناصر گیم پلی مخفیانه انجام شده است. رویدادها در فواصل زمانی معینی در طول بازی پراکنده می شوند، اغلب در نقاط حیاتی یا سریع مثل ، فرار از یک غار در حال فروریختن در طرح بازی ظاهر می شوند.

کمترین سیستم مورد نیاز سیستم توصیه شده
سیستم عامل Windows 7 32/64 Windows 10 32/64
پردازنده Intel Core2 Duo E6300 @ 1.86GHz | AMD Athlon 64 X2 3800+ Intel Core i5-750 @ 2.67GHz | AMD Phenom II X4 955
حافظه 2 GB 4 GB
گرافیک NVIDIA GeForce 8600 GT (512MB) / AMD Radeon HD 2600 XT (512MB) NVIDIA GeForce GTX 480 (1GB) / AMD Radeon HD 5870 (1GB)
DirectX DirectX 9 DirectX 11
ذخیره‌سازی 12 GB

Tomb Raider: A Survivor Is Born

05/03/2013
Crystal Dynamics
Square Enix
+18
کد بازی:
رایگان
افزودن به علاقه‌مندی‌ها

ویژگی‌های بازی

تک نفره
ذخیره سازی ابری
پشتیبانی از کنترلر

از همین مجموعه

بازی‌های مشابه

نقدهای کاربران

۵ | ۰
۵ | ۰

ثبت نظر من

😄