
درباره بازی
پس از انتشار نسخه قبلی، کاربران زیادی نقدهای بسیاری نسبت به رویکرد تکراری این سری داشتند. به عقیده آنها، الکترونیک آرتز بازیکنان را مجبور میکند که هرساله برای تغییرات بسیار جزئی و نامحسوس پول زیادی بپردازند. اکنون الکترونیک آرتز با معرفی بازی FC 26 اذعان داشته که نقدهای کاربران را شنیده و تحولی را در این سری ایجاد کرده است.
بازی EA Sports FC 26 با هدف ارائه تجربهای روانتر، پاسخگوتر و واقعگرایانهتر، بهبودهای قابل توجهی را در مکانیکهای اصلی گیمپلی خود اعمال کرده است. این تغییرات، نتیجه مستقیم بازخوردهای جامعه بازیکنان است که به دنبال تجربهای عمیقتر و عادلانهتر هستند.
یکی از مهمترین نوآوریهای FC 26، معرفی دو حالت گیمپلی متمایز است:
- گیمپلی رقابتی (Competitive Gameplay)
- گیمپلی واقعی (Authentic Gameplay)
حالت Competitive Gameplay: این حالت به طور ویژه برای بخشهای آنلاین مانند Ultimate Team و Clubs بهینهسازی شده است. تمرکز اصلی آن بر واکنشپذیری بیشتر، سازگاری بالاتر و کنترل دقیقتر بازیکن است. هدف EA در این حالت، کاهش تصادفی بودن اتفاقات بازی ــ مانند ریباند دروازهبانها یا بازگشت تکلها به حریف ــ و افزایش نقش مهارت بازیکن در تعیین نتیجه مسابقه است.
حالت Authentic Gameplay: این حالت برای تجربههای آفلاین مانند Career Mode طراحی شده و بر واقعگرایی و سرعت طبیعی بازی تمرکز دارد. در این حالت، جزئیات واقعیتری همچون واکنش بازیکنان به خطاها و تعاملات طبیعیتر در زمین بازی مشاهده میشود.
تغییر رویکرد در گیمپلی
- بهبودهای کلیدی در مکانیکهای اصلی
دریبلینگ: تغییرات قابل توجهی برای افزایش روانی و واکنشپذیری دریبلینگ اعمال شده است. فاصله لمس توپ، انیمیشنها، سرعت دریبلینگ آرام و چرخشهای ناگهانی بهبود یافتهاند تا بازیکنان احساس کنترل بیشتری داشته باشند. مکانیک Agile Dribbling به دلیل استفاده کم و برای هماهنگی بیشتر با کنترلهای Shielding حذف شده است.
سرعت و حرکت: بازیکنان اکنون چابکتر شده و توانایی شتاب انفجاری در هر جهت را دارند. سبکهای دویدن طبیعیتر و پرانرژیتر شدهاند تا سرعت واقعی یک مسابقه فوتبال را منعکس کنند. سه نوع شتاب (Explosive، Lengthy، Controlled) بازگشتهاند تا پیشبینیپذیری و تعادل بیشتری در شتاب ایجاد شود.
تکلزنی: تکلهای بهموقع اکنون با اطمینان بیشتری به تصاحب توپ منجر میشوند و میزان ریباند کاهش یافته است. قدرت تکلزنی بازیکنان بر اساس ویژگیهای فردی آنها متفاوت خواهد بود و بازیکنان با مهارت تکلزنی بالاتر، انیمیشنهای پیشرفتهتری را اجرا میکنند.
پاسکاری و شوتزنی : پاسکاری و شوتزنی تکلمسی واکنشپذیرتر شدهاند و امکان اجرای آنها تقریباً بلافاصله پس از دریافت توپ فراهم است. انیمیشنهای شوتزنی نزدیک به دروازه سریعتر شده و زوایای شوتزنی متعادلتر شدهاند. همچنین، دقت پاسهای پشت سر (۱۳۵ و ۱۸۰ درجه) کاهش یافته تا از سوءاستفاده از قابلیت Directed Run جلوگیری شود.
- پیشرفتهای هوش مصنوعی بازیکنان CPU
دروازهبانها: کنترل ریباند بهبود یافته تا توپ کمتر به سمت حریفان برگشته و بیشتر به خارج از زمین، به سمت همتیمیها یا فضای باز هدایت شود. استفاده از سیستم جدید Reinforcement Learning (RL) برای موقعیتگیری دروازهبانهای تحت کنترل هوش مصنوعی، تصمیمگیریهای واقعگرایانهتری را امکانپذیر کرده است. این سیستم کمک میکند تا دروازهبانها پوشش بهتری بر زوایا داشته باشند و واکنش مناسبتری در برابر انواع حملات نشان دهند. انیمیشنهای حجمی جدید (Volumetric Animations) که بر اساس دادههای واقعی موشن کپچر ساخته شدهاند، حرکات دروازهبانها را روانتر و طبیعیتر میکنند. همچنین کنترلهای تازهای برای دروازهبانهای تحت کنترل کاربر اضافه شده است تا جهت شیرجه، نحوه دریافت یا مشت کردن توپ در ارسالها و واکنشهای سریع بهطور دقیقتر قابل کنترل باشد.
تیمهای CPU: سبکهای بازی تیمهای تحت کنترل هوش مصنوعی متنوعتر و واقعیتر شده است. آنها اکنون تصمیمات هوشمندانهتری در پاسکاری، سانتر، دریبلینگ و دفاع (فشار، عقبنشینی، دابل کنتین) میگیرند. برای مثال، برخی تیمها تمایل بیشتری به سانتر کردن دارند، در حالی که برخی دیگر از بازیسازی آهسته یا تاکتیکهای سریع تیکیتاکا استفاده میکنند.
- سایر بهبودها
بهبود نتایج مسابقه: در صورت خروج یا قطع ارتباط حریف در شرایط تساوی (با محدودیت روزانه و شرایط خاص)، بازیکن بهعنوان برنده اعلام میشود.
تأخیر در مچمیکینگ RUSH: برای بازیکنانی که بهطور مکرر مسابقات را زود ترک میکنند، تأخیر در مچمیکینگ اعمال میشود تا رفتار مخرب کاهش یابد.
منوی جدید Play: منوی FUT Play بهطور کامل بازطراحی شده تا ناوبری، کشف و ورود به حالتهای مورد علاقه آسانتر شود. این منو دارای دستهبندیهایی مانند For You (محتوای شخصیسازیشده)، Continue Playing (حالتهای اخیراً بازیشده) و Upcoming (رویدادهای آینده) است.
برای اجرای بازی CPU شما باید قابلیت AVX داشته باشد.
برای اطلاع از اینکه CPU شما قابلیت اجرای این بازی را دارد، می توانید قبل از دانلود بازی برنامه ی بدون نیاز به نصب HWiNFO را دانلود کنید.پس از اجرا این برنامه بمدت 30 ثانیه سیستم شما را بررسی می کند و سپس می توانید در همان پنجره ی اصلی از قسمت Features قابلیت AVX را در لیست قابلیت ها ببینید. مانند تصویر زیر، اگر CPU شما این قابلیت را دارا باشد، عبارت AVX را به رنگ سبز نشان میدهد.
کمترین سیستم مورد نیاز | سیستم توصیه شده | |
---|---|---|
سیستم عامل | Windows 10 x64 | Windows 10 x64 |
پردازنده | Intel Core i5-6600K @ 3.50GHz | AMD Ryzen 5 1600 | Intel Core i7-6700 @ 3.40GHz @ 3.60GHz | AMD Ryzen 7 2700X |
حافظه | 8 GB | 16 GB |
گرافیک | GeForce GTX 1050 Ti (4GB) | Radeon RX 570 (4GB) | GeForce GTX 1660 (6GB) | Radeon RX 5600 XT (6GB) |
DirectX | DirectX 12 | DirectX 12 |
ذخیرهسازی | 60 GB |
ویژگیهای بازی
![]() |
![]() |
![]() |
کاش انلاین هم میشد بازی کرد ، میشه یه راه حل براش پیدا کنید؟
روی کارت گرافیک rx 5700xt میاره یا نه کلا کارت گرافیک amd بالا نمیاد ؟
کاش یه حالتی وجود داشت مثل زنگوله، وقتی فعال میشد نرم افزار برامون اعلان میفرستاد که این بازی اومده و فعال شده، میتونید بخرید
چطوری برا fc25 rx590 خوبه بعد برا fc26 rx570?
اینم مثل اف سی 25 انلاین نمیشه بازی کرد؟😭 مثلا التیمت تیم
جی باز اشتراکی میده و اگر آنلاین بشه همه دستگاه های متصل به لایسنس از کار میوفتن
جونما پولشو کم بزارین ۵۰۰ تومن خوبه 😀
یه سوال اگه اشتراک رو بخریم همهی بازی هارو میتونیم نصب کنیم؟
عرض سلام و احترام و خدا قوت به تیم همیشه برتر جی باز
خدا کنه قیمت منصفانه و خوبی داشته باشه واسه خرید
عالی
وا
حاجی اینم شبیه fc25 جی باز . لباسا و موها ثابتن و تکون نمیخورن😃
yeppie😃
همون روز که منتشر بشه میشه خریداری کرد؟
دمتون گرم جی باز
سلام تو بحث بازیها مخصوصا بازی فوتبال FC بخدا شما بهترینید
هم از لحاظ پشتیبانی قبل و هم بعد از خرید
بازیهای اشتراکی و سایتهای دیگه نمیگم بدن ولی چون باید دست به دعا بمونی تا پشتیبانی کی مشکلت رو حل کنه و اینجا با یک بار خرید دیگه خودتی و خودت لذتش رو ببر🙏😘