Amnesia: Rebirth

Amnesia: Rebirth

فراموشی یک سکوت ناخودآگاه است
۱۰ | ۸
به زودی در جی‌باز
PC قابل اجرا در ویندوز
+18

Amnesia: Rebirth یک بازی ویدئویی ترسناک تلاش برای بقاست که در سال 2020 منتشر شده و توسط Frictional Games ساخته و منتشر شده است. این بازی برای ویندوز، لینوکس و پلی‌استیشن 4 در 20 اکتبر 2020 و برای Xbox One و Xbox Series X/S در 20 اکتبر 2022 منتشر شد. این سومین قسمت از این عنوان است و دنباله ای برای عنوا ن (2010) Amnesia: The Dark Descent  می باشد.  این عنوان به طور کلی پس از انتشار نقدهای مطلوبی دریافت کرد.

 

این بازی از دید اول شخص انجام می شود. بازیکن کنترل Tasi Trianon را به عهده می گیرد، که باید در غارهای بیابانی و مقبره های باستانی سرگردان باشد تا محل اختفای همراهانش را پیدا کند. بظور کلی بازی محیط تاریکی دارد و بازیکنان باید از منابع نوری مانند چراغهای سوختی استفاده کنند تا واضح ببینند و راه های پیشروی را پیدا کنند. همچنین بازیکنان می توانند برای روشن کردن مشعل ها و شمع های نصب شده کبریت جمع آوری کنند. همچنین بازیکنان برای پیشرفت در بازی باید پازل های مختلفی را حل کنند و یادداشت های باقی مانده از شخصیت های غیرقابل بازی را بخوانند تا بیشتر در مورد داستان بدانند.

مانند عنوان اول از این بازی، سطح ترس به تدریج افزایش می یابد. وقتی شما کاملاً در تاریکی راه می‌روید ترس بر شما غلبه کرده و شما را دچار توهم می‌کند و زمزمه‌هایی را در سرتان می شنوید که باعث می شود تصاویر ترسکانی در صفحه ظاهر می شوند. حل پازل ها، پنهان شدن از هیولاها و مدیریت منابع نور می توانند ترس شما را کنترل کرده و از چنین اتفاقی جلوگیری کنند. این بازی هیچ سیستم مبارزه ای ندارد و وقتی شما با موجودی ماوراء طبیعی روبرو می شوید، فقط می توانید فرار کنید یا مخفی شوید. برخلاف عنوان اول از این سری، وقتی بازیکن کشته می‌شود، بازی یک نقطه ذخیره قبلی را دوباره بارگذاری نمی‌کند. در عوض، بازیکن را کمی جلوتر می‌آورد و به بازیکن اجازه می‌دهد تا در طول تلاش دوم بازیکن به طور کامل از رویارویی با هیولا بگذرد.

 

داستان بازی در مارس 1937 اتفاق می‌افتد و داستان آناستازی «تاسی» تریانون، یک پیش‌نویس فرانسوی را در سفری به آفریقای مستعمره‌ای دنبال می‌کند. پس از سقوط هواپیمای او در الجزایر، او از خواب بیدار می شود و متوجه می شود که همراهانش گم شده اند، بدون اینکه به یاد داشته باشند چه اتفاقی افتاده است. تاسی پس از ردیابی سفر خود، متوجه می شود که باردار است و یک Amulet مسافر را در اختیار دارد، یک وسیله بیگانه که به او اجازه می دهد به دنیای بیگانه سفر کند. در این مدت او جسد شوهرش سلیم را می یابد که در اثر تصادف جان باخته است. 

تاسی به یک قلعه متروکه فرانسوی می رسد و متوجه می شود که یک نیروی ناشناس سربازان آن را سلاخی کرده است. او با یک بازمانده گروه اکتشاف به نام دکتر متزیر تماس می گیرد که به او دستور می دهد به روستای مجاور برود. تاسی به زیر قلعه می رود و با غول های جهش یافته ای روبرو می شود که تونل ها را تعقیب می کنند. او در یک غار گرفتار می‌شود و به خرابه‌های باستانی می‌افتد که متعلق به یک جامعه بسیار پیشرفته، اما اکنون منقرض شده است. تاسی در حین مطالعه ویرانه‌ها متوجه می‌شود که این تأسیسات توسط نژادی بیگانه به نام Gate Builders ساخته شده است که می‌توانستند دنیاها را طی کنند و به لطف ویتا، ماده‌ای که با شکنجه انسان‌ها در مقیاس انبوه به دست می‌آید، عمر خود را افزایش دهند. یک نقشه شکست خورده برای پایان دادن به رنج باعث شد دروازه در دنیای خانه آنها خود را نابود کند، سازندگان دروازه را از بین ببرد و تاریکی را گسترش دهد، نیروی خطرناکی که در رشد تومور مانند قرمز ظاهر می شود. تاسی همچنین با نشانه هایی از یک سفر قبلی به رهبری پروفسور هربرت روبرو می شود. تاسی در کمال وحشت متوجه می شود که یکی از اعضای سفر او به نام لئون به یک غول تبدیل شده است. او بعداً یکی دیگر از اعضا به نام ریچارد را نجات می‌دهد، اما زمانی که می‌خواهد او را ترک کند تا بمیرد، او را با عصبانیت می‌کشد.

کمترین سیستم مورد نیاز سیستم توصیه شده
سیستم عامل Windows 7 x64 Windows 10 x64
پردازنده Intel Core i3-6157U @ 2.40GHz | AMD FX-4300 Quad-Core Intel Core i5-4210H @ 2.90GHz | AMD Ryzen 3 3250C
حافظه 4 GB 8 GB
گرافیک NVIDIA GeForce GTX 460 (1GB) / AMD Radeon HD 5750 (1GB) NVIDIA GeForce GTX 680 (2GB / AMD Radeon RX 580 (2GB)
DirectX DirectX 11 DirectX 11
ذخیره‌سازی 35 GB

Amnesia: Rebirth

تاریخ انتشار: به زودی
Frictional Games
Frictional Games
+18
کد بازی:
رایگان
افزودن به علاقه‌مندی‌ها

ویژگی‌های بازی

تک نفره
ذخیره سازی ابری
پشتیبانی از کنترلر

بازی‌های مشابه

نقدهای کاربران

۵ | ۰
۵ | ۰

ثبت نظر من

😄