وقتی صحبت از عناوین نمادینی میشود که دنیای بازیهای ویدئویی یا حداقل ژانر خود را متحول کردهاند، معمولاً میدانید که سازندگان این آثار، طرفداران پر و پا قرص بازیهای ویدئویی بودهاند. یکی از این افراد، شینجی میکامی است که بیشتر به خاطر سری رزیدنت اویل شناخته میشود. این بازیها ژانر ترس و بقا را به اوج رساندند و معیاری برای داستانسرایی اتمسفریک، گیمپلی نفسگیر و لحظات فراموشنشدنی ایجاد کردند. اما آغاز مسیر شینجی میکامی اصلاً به دنیای بازیهای ویدئویی ارتباطی نداشت.
درست است – خالق یکی از تأثیرگذارترین بازیها در ژانر ترس و بقا، ابتدا علاقهای به بازیهای ویدئویی نداشت. اما همه چیز به لطف یکی از دوستان دبیرستانیاش تغییر کرد؛ دوستی که او را به سالنهای آرکید برد و در نهایت با نشان دادن صفحهای از یک مجله درباره یک بازی کشتی، موفق شد شینجی میکامی را به دنیای بازیها علاقهمند کند.
اما حتی در این مرحله نیز میکامی به بازیهای ویدئویی به عنوان یک شغل فکر نمیکرد. او میخواست در شرکتی کار کند که بتواند چیزی خلق کند. بنابراین، از بین همه جا، تصمیم گرفت به شرکت فولاد نیپون درخواست دهد، اما درخواست او رد شد.
اینجاست که دوستش دوباره به کمکش آمد. میکامی به دنبال شرکتهای دیگری برای ارسال درخواست بود، و این بار دوستش به او یک بروشور نشان داد: «جشن پذیرایی در هتل هیلتون اوزاکا».
شرکتی که این مسئول این جشن بود، کسی نبود جز کپکام؛ شرکتی که به دنبال جذب نیرو برای پروژههای جدیدش بود. اما حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ حتی این موضوع هم نتوانست میکامی را به خود جذب کند. اما همه چیز در جریان همان رویداد تغییر کرد؛ زمانی که او به صحبتهای رئیس شرکت گوش میداد و شنید که کپکام قرار است وارد بازار بورس توکیو شود. همین جاهطلبی بود که در نهایت میکامی را متقاعد کرد تا به کپکام درخواست بدهد. او از ایده کار کردن با افرادی با چنین تفکراتی خوشش آمد. اما اگر فکر میکنید این آن لحظهای بود که همه چیز درست پیش رفت، اشتباه میکنید.
شینجی میکامی پس از مصاحبه رد شد.
مصاحبه یک رویداد دو مرحلهای بود. مرحله اول یک آزمون کتبی و سپس مصاحبه با افراد شرکت بود. اما نکته اینجا بود که آزمون قبل از شروع مصاحبهها تصحیح نمیشد، بنابراین همه در مصاحبه شرکت میکردند. ظاهراً میکامی در بخش کتبی شکست خورده بود و پس از مصاحبه به جمع کسانی که رد شده بودند فراخوانده شد.
«فکر میکردم همه چیز تمام شده است، اما یک هفته بعد تلفن زنگ خورد. کپکام بود؛ آنها گفتند که اشتباهی پیش آمده و من پذیرفته شدهام.»
شینجی میکامی یک سال پس از استخدام در کپکام متوجه شد که در آزمون کتبی عملکرد ضعیفی داشته، اما به لطف حمایت مدیرانش، اوکاموتو و فوجیوارا، پذیرفته شده است. او که پس از ساخت چند بازی برای NES قصد ترک کپکام را داشت، به دلیل استعفای مدیر بالادستی خود نتوانست استعفایش را ارائه دهد. در همین زمان، تکورو فوجیوارا از او خواست بازی ترسناکی بر اساس سیستمهای بازی «Sweet Home» بسازد.
این پروژه آغازگر خلق رزیدنت اویل شد، اما میکامی تلاش کرد با تغییرات گسترده، آن را از «Sweet Home» متمایز کند. ابتدا، هیولاها در بازی ارواح بودند، اما میکامی پس از الهام گرفتن از فیلمهای «Dawn of the Dead»، تصمیم گرفت زامبیها و استفاده از اسلحه را به بازی اضافه کند، عناصری که به امضای ژانر ترس و بقا تبدیل شدند.
در سال ۱۹۹۶، بازی رزیدنت اویل (که در ژاپن با نام Biohazard شناخته میشود) منتشر شد و ژانر ترس و بقا را پایهگذاری کرد. این بازی الهامبخش بسیاری از عناوین، فیلمها، کتابها و آثار رسانهای در سالهای بعد شد.
این شاهکار کلاسیک حالا با زیرنویس فارسی در دسترس شماست تا بتونید جزئیات داستان رو بهتر دنبال کنید و از فضای دلهرهآور و تجربه خاص این بازی لذت ببرید.
- این نسخه شامل ماد ReScale میباشد که تمامی ۲۵۰۰ پسزمینه بازی با نسخههای بازسازی شده و باکیفیت تر جایگزین شدهاند.
- همچنین شامل یکی از بهترین Reshade های ساخته شده برای این بازی است تجربه بازی را بهبود میبخشد تا با نسل جدید بازی ها سازگارتر شود و لگ بازی را به طور کامل از بین می برد.
Resident Evil 1: HD Remaster.Farsi
ویژگیهای بازی
تک نفره |
سلام من فقط زیرنویس رو میخواستم.. بازی رو قبلا دانلود کردم
درود این فارسی ساز با تمامی نسخههای بازی ( FitGirl,Dodi,..) هماهنگ هست ؟
خیلی ممنون
سلام من لیتک مستقیم دانلود رو میخواستم ارور برام میزنه که نمیتونم دانلود کنم
🎈
لطفا بازیهای استراتاژیک رو ترجمه کنید که واقعا نیاز دارن
سلام فقط زیرنویس صحبت فارسیه یا منو و گزینههای دیگه هم فارسیه
سلام
واقعا عالی
بی صبرانه منتظرم