Doom Eternal

Doom Eternal

وقت سلاخی شیاطین است
۱۰ | ۹
PC قابل اجرا در ویندوز
+18

Doom Eternal یک بازی تیراندازی اول شخص است که توسط id Software توسعه یافته و توسط Bethesda Softworks منتشر شده است. دنباله Doom (2016) و ششمین بازی اصلی از سری Doom می باشد که در 20 مارس 2020 برای ویندوز، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و نسخه ای برای نینتندو سوییچ در 8 دسامبر2020 عرضه شد. نسخه های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و سری اس در 29 ژوئن 2021 منتشر شدند. داستان مدتی پس از وقایع بازی Doom 2016 رخ می دهد، داستان یک بار دیگر Doomslayer را دنبال می کند که ماموریت دارد به تصرف زمین توسط جهنمیان پایان دهد و نقشه های Maykrs بیگانه برای نابودی بشریت را خنثی کند. با واکنش مثبت منتقدان همراه با تمجید از کمپین، گرافیک، طراحی سطح، موسیقی متن و مکانیک‌های رزمی منتشر شد. Doom Eternal پنج نامزدی در جوایز The Game برای سال 2020 دریافت کرد، از این موارد می توان به کسب عنوان بازی سال و بهترین بازی اکشن اشاره کرد.

 

بازیکنان بار دیگر از منظر اول شخص در نقش Doom Slayer با نیروهای اهریمنی جهنم مبارزه می کنند. این بازی هم پایدار به سبک قبلی خود به سلاخی ادامه می دهد و بازیکن را تشویق می کند تا به طور تهاجمی با دشمنان درگیر شود تا به نوارسلامت، مهمات و زره دست یابد. بازیکن به سلاح های گرم مختلفی مانند، تفنگ سوپر شاتگان، توپ سنگین، موشک انداز، تفنگ پلاسما، تیربار، BFG 9000، Ballista و Unmaykr دسترسی دارد. همچنین می توان از سلاح های سرد مانند اره برقی، شمشیر، چکش و بازوی های تیغه دار «Doombblade» استفاده کرد. بازوهای تیغه دار این فرصت را برای انواع بیشتری سلاخی های خشونت‌آمیز « glory kill » فراهم می‌کند که خون بیشتری از دشمن کم می کند. تفنگ سوپر شاتگان اکنون به "قـلاب" مجهز شده است، یک وسیله جانبی دوربرد که به دشمنان چنگ می زند و بازیکن خود را به سمت آنها میکشد. زره Doom Slayer اکنون شامل یک پرتاب کننده تجهیزات است که بر روی شانه نصب شده است و توانایی پرتاب نارنجک و بمب های یخی را دارد. علاوه بر این، Flame Belch نیز وجود دارد، شعله افکنی که با آن می توانید دشمنان را به آتش بکشید تا آیتم های زرهی از آنها کسب کنید. در نهایت، کشتن دشمنان با اره برقی باعث کسب مهمات می شود. مکانیک‌های حرکتی جدید مانند بالا رفتن از دیوار، حرکات جهشی، و میله‌های افقی برای تاب خوردن از دیگر قابلیت های بازی هستند.

 

 Hugo Martin کارگردان این عنوان گفته است که تعداد شیاطین دو برابر بیشتر از ریبوت سال ۲۰۱۶ خواهد بود. انواع جدیدی از دشمنان مانند Marauder و Doom Hunter وجود دارد، در حالی که دشمنان دیگری مانند Pain Elemental، Arachnotron و Arch-vile از ورودی های قبلی Doom دوباره به این نسخه راه پیدا کردند. یک سیستم جدید به نام "Destructible Demons" ارائه شده است که در آن بدن دشمنان با آسیب دیدن به تدریج تخریب می شود. از طریق این سیستم، بخش‌های خاصی از آناتومی غول ها را می‌توان نابود کرد تا توانایی آن‌ها در استفاده از حملات قوی‌تر از بین برود. همچنین یک سیستم اضافه شدن جان وجود دارد. در طول گیم پلی، بازیکنان می توانند آیتم های 1-up (که شبیه کلاه ایمنی سبز هستند) را که در اطراف محیط پراکنده شده اند را جمع آوری کنند. زمانی که Doom Slayer در نبرد از بین می‌رود، به جای شروع مجدد بازی از ابتدا درصورت داشتن جان‌های اضافی، در جایی که جان خود را از دست داده است در نزدیک‌ترین نقطه بازیابی، دوباره شروع به ادامه ی بازی می‌کند.

کمترین سیستم مورد نیاز سیستم توصیه شده
سیستم عامل Windows 7 (SP1) 64-bit Windows 10 64-bit
پردازنده Intel Core i5-4470 @ 3.30GHz / AMD Ryzen 3 1200 Intel Core i7-6700K @ 4.00GHz / AMD Ryzen 7 1800X
حافظه 8 GB 16 GB
گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti (4 GB) / AMD Ryzen 7 1800X (4 GB) NVIDIA GeForce RTX 2060 (6 GB) / Radeon RX Vega 56 (8 GB)
DirectX DirectX 11 DirectX 12
ذخیره‌سازی 50 GB

Doom Eternal

20/03/2020
id Software
Bethesda Softworks
+18
حجم دانلود: 26.9 GB
کد بازی:
رایگان
افزودن به علاقه‌مندی‌ها

ویژگی‌های بازی

تک نفره
ذخیره سازی ابری
پشتیبانی از کنترلر

بازی‌های مشابه

نقدهای کاربران

۵ | ۰
۵ | ۰

ثبت نظر من

😄