Chernobylite

Chernobylite

سایه‌ی سنگین یک فاجعه انسانی !
۱۰ | ۹
PC قابل اجرا در ویندوز
+18

Cernobylite عنوانی است در سبک بقا و وحشت، همراه با عناصر خیالی و ته مایه‌هایی از سبک نقش آفرینی، با زاویه دوربین اول شخص، که در سال 2021 برای کنسول‌های نسل هشتم، نهم و رایانه های شخصی به بازار عرضه شد. این بازی ابتدا در سال 2019 به صورت ناتمام منتشر شد و استودیوی سازنده قول داد که بازی بعدا به صورت کامل برای تمامی کنسول‌های حاضر عرضه شود. این بازی جذاب تنها در بخش تک نفره داستانی قابل انجام بوده و فاقد بخش چند نفره و آنلاین است.

 

مدتی پس از معرفی این عنوان، بسیاری از طرفداران این سبک از بازیها، Chernobylite را ادامه دهنده را مجموعه جذاب و پر طرفدار S.T.A.L.K.E.R میدانستند؛ آن هم بیشتر به خاطر حس و حالی بود که از تیزرها و تریلرهای ابتدایی بازی گرفته بودند. اما مدتی پس از انتشار این عنوان نظرات تغییر کرد؛ چرا که مشخص شد با عنوانی کاملا متفاوت رو به رو هستیم.

 

تقریبا تمامی منتقدان و گیمرهایی که تجربه انجام این بازی را داشته‌اند، همگی بر این مورد اتفاق نظر دارند، که نقطه قوت Chernobylite، فضاسازی بسیار قدرتمند آن است. همانطور که از نام بازی تا حدودی مشخص است، ماجرای این عنوان حول محور فاجعه چرنوبیل جریان دارد. در واقع نقشه‌ی بازی را، منطقه پریپیات و زمین‌های مربوط به نیروگاه اتمی چرنوبیل تشکیل میدهند. به عبارت دقیق‌تر، دنیای بازی تنها از این منطقه الهام گرفته نشده، بلکه شبیه سازی سه بعدی کاملا دقیقی از وضعیت کنونی این منطقه است. بله، شما در این بازی قرار است در نسخه شبیه سازی شده‌ای از واقعیت منطقه چرنوبیل ماجراجویی کنید و این نکته به خودی خود یکی از جذابیت‌های اصلی بازی است. البته آنچه جذابیت محیط بازی را بیشتر میکند، ترکیب این واقع گرایی با عناصر وحشت است. ساختمان‌های متروکه‌ی دنیای Chernobylite به واسطه استفاده درست از نور و تاریکی و صداگذاری مناسب، اتمسفری وحشت آور را به ارمغان آورده است؛ تا این حد که بازیکن هر لحظه احتمال مواجهه با موجودی ناشناخته یا شنیدن صداهای عجیب و غریب را میدهد. همین اتمسفر به نوعی دیگر در فضاهای باز و حتی جنگل های بازی نیز لحظه به لحظه حس وهم و ترس را به شما منتقل خواهد کرد. 

 

داستان بازی ماجرای فیزیکدانی روس را روایت میکند، که 30 سال پس از فاجعه چرنوبیل، به همراه تعدادی از دوستان خود، به منطقه‌ی متروکه "پریپیات" در نزدیکی نیروگاه اتمی بازگشته تا اثری از همسر خود که طی فاجعه ی هسته ای، گم شده بود پیدا کند. اما پس از بازگشت به این منطقه متوجه میشود که تاثیر فاجعه اتمی چرنوبیل، تنها روی اکوسیستم منطقه نبوده و موجب درهم‌تنیدگی فضا-زمانی در منطقه نیز شده است. داستان بازی ساختاری غیر خطی داشته و تصمیمات شما روی روند پیشروی ماجرا موثر خواهند بود.

 

آنچه در مجموع از بازی Cernobylite میدانیم و انتظار داریم به سادگی در چند جمله خلاصه میشود؛ عنصر وحشت در این بازی عمق و جنس خاصی دارد و این نکته در کنار اتمسفر، فضاسازی و صداگذاری جذاب، بی تردید از نقاط قوت بازی است. اکثریت گیمرها و منتقدانی که تجربه انجام این بازی را داشته‌اند، متفق‌القول بر این باور هستند که Chernobylite میتواند عنوانی به یاد ماندنی باشد.

 

کمترین سیستم مورد نیاز سیستم توصیه شده
سیستم عامل Windows 7 (SP1) x64 Windows 10 x64
پردازنده Intel Core i5-2500K @ 3.30GHz | AMD A10-5700 APU Intel Core i7-4790K @ 4.00GHz | AMD Ryzen 5 1400
حافظه 8 GB 16 GB
گرافیک NVIDIA GeForce GTX 660 (2GB) / AMD Radeon R7 260 (2GB) NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB) / AMD Radeon RX 480 (4GB)
DirectX DirectX 11 DirectX 11
ذخیره‌سازی 40 GB

Chernobylite

28/07/2021
The Farm 51
The Farm 51
+18
حجم دانلود: 23.6 GB
کد بازی:
رایگان
افزودن به علاقه‌مندی‌ها

ویژگی‌های بازی

تک نفره
ذخیره سازی ابری

بازی‌های مشابه

نقدهای کاربران

۵ | ۰
۵ | ۰

ثبت نظر من

😄