Doom

Doom

این مرد یک کابـوس برای شیاطین است
۱۰ | ۷.۱
PC قابل اجرا در ویندوز
+18

Doom  یک بازی تیراندازی اول شخص در سال 2016 است که توسط id Software توسعه یافته و توسط Bethesda Softworks منتشر شده است. این اولین قسمت اصلی از سری Doom از زمان Doom 3 در سال 2004 است. بازیکنان نقش یک تفنگدار فضایی ناشناس، معروف به "Doom Slayer" را بازی می کنند، زیرا او با نیروهای اهریمنی از جهنم که توسط یک پورتال به زمین راه پیدا کرده اند مبارزه می کند. گیم ‌پلی بازی از سرعت بالایی برخوردار است.

 

Doom  با استقبال خوبی از سوی منتقدان و بازیکنان مواجه شد. کمپین تک‌نفره، گرافیک، موسیقی متن و گیم‌پلی تحسین‌های قابل‌توجهی را دریافت کرد، به‌طوری ‌که منتقدان این بازی را  به خاطر بازگرداندن روح بازی‌های کلاسیک Doom و شوترهای اول شخص دهه 1990 ستایش میکنند. این بازی چند هفته پس از انتشار، دومین بازی ویدیویی پرفروش در آمریکای شمالی و بریتانیا بود و در همان بازه زمانی بیش از 500000 نسخه برای PC فروخت. 

 

به گفته مارتی استراتون، تهیه کننده اجرایی بازی، اصول کلیدی حالت تک نفره Doom عبارتند از "شیاطین سرسخت، تفنگ های بزرگ و حرکات بسیار سریع". این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا حرکاتی مانند پرش‌های دوبل و بالا رفتن از سطوح را در بازی انجام دهند. زیرا سیستم مبارزه در این بازی بر حرکت و سرعت تأکید دارد. این رویکرد به عنوان "مبارزه با فشار به جلو" شناخته می شود، که بازیکنان را از پناه گرفتن پشت موانع یا استراحت برای بازیابی سلامتی در حین بازی از دیدگاه Doom Slayer باز می دارد. بازیکنان در عوض با کشتن دشمنان آیتم های سلامت و زره را جمع آوری می کنند. "Glory kills" یک سیستم اعدام است که به تازگی معرفی شده است. زمانی که آسیب کافی به دشمن وارد شده باشد، بازی آن را برجسته می‌کند و به بازیکن اجازه می‌دهد تا یک حرکت سریع و خشونت‌آمیز را انجام دهد و در عوض با بازیابی اندکی از میزان سلامتی به بازیکن پاداش می‌دهد.

 

مبارزات همچنین بازیکن را ملزم به توسعه تاکتیک های ساده می کند. با سخت‌تر شدن بازی، بازیکن باید بهتر از مزیت‌های میدان‌های مبارزه و پاداش‌ها استفاده کند. بازیکنان همچنین باید تصمیم بگیرند که کدام دشمنان باید در اولویت نابودی قرار بگیرد و چگونه در میدان نبرد حرکت کنند.

کمترین سیستم مورد نیاز سیستم توصیه شده
سیستم عامل Windows 7 (SP1) x64 Windows 10 x64
پردازنده Intel Core i5-2400 @ 3.10GHz | AMD FX-8320 Eight-Core Intel Core i7-3770 @ 3.40GHz | AMD FX-8350 Eight-Core
حافظه 8 GB 8 GB
گرافیک NVIDIA GeForce GTX 670 (2GB) / AMD Radeon HD 7870 (2GB) NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB) / AMD Radeon R9 290 (4GB)
DirectX DirectX 11 DirectX 12
ذخیره‌سازی 55 GB

Doom

16/05/2016
id Software
Bethesda Softworks
+18
حجم دانلود: 37.9 GB
کد بازی:
رایگان
افزودن به علاقه‌مندی‌ها

ویژگی‌های بازی

تک نفره
ذخیره سازی ابری

بازی‌های مشابه

نقدهای کاربران

۵ | ۰
۵ | ۰

ثبت نظر من

😄