Returnal توسط Housemarque توسعه یافته و Sony Interactive Entertainment آنرا منتشر کرده است. این بازی در 30 آوریل 2021 برای پلی استیشن 5 و در 15 فوریه 2023 برای ویندوز منتشر شد. این بازی در مورد Selene Vassos، فضانوردی است که در جستجوی سیگنال مرموز "White Shadow" روی سیاره آتروپوس فرود می آید و خود را در یک به دام افتاده می بیند. حلقه زمان Returnal به طور کلی برای جلوه های بصری، رزمی، طراحی صوتی و دستاوردهای فنی، نقدهای مطلوبی دریافت کرد، اگرچه سختی و طراحی آن با نظرات متفاوتی روبرو شد. این فیلم در پایان سال جوایز متعددی از جمله بهترین بازی در هجدهمین دوره جوایز آکادمی بریتانیا کسب کرد. این بازی تا جولای 2021 به فروش 560000 واحدی رسید.

 

Returnal یک بازی ویدئویی تیراندازی سوم شخص است در ژانر وحشت روانشناختی است. در یک محیط علمی تخیلی آینده نگر، بازیکن کنترل سلن واسوس (جین پری)، یک خلبان فضایی، مسلح به سلاح های پیشرفته، که در سیاره بیگانه آتروپوس گیر افتاده است را روایت می کند. حلقه زمان پس از هر مرگ، سلن مجدد بازیابی می‌شود، با پیروی از الگوی عبور از محیط‌های خارجی و مبارزه با موجودات فرازمینی با بینش‌های رو به رشد در دنیایی که همیشه در حال تغییر است.

 

بازی به دو حالت تقسیم می شود که هر یک از سه شکل تشکیل شده است. اگر بازیکن در حین دویدن بمیرد، به ابتدای نیمه فرستاده می شود. سلن توانایی تیر زدن را دارد و بعداً می‌تواند قفل قلاب گیره‌ای را باز کند که به او اجازه می‌دهد به نقاط از پیش تعریف‌شده در اتاق شلیک کند. بازیکنان می توانند انواع مختلفی از سلاح ها را در بازی بیابند، از یک سلاح معمولی گرفته تا یک درایور الکتروپیلون. هر سلاح دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که می‌توان آن‌ها را ارتقا داد تا امتیازات پیشرفته‌تری را باز کند که می‌تواند آسیب بیشتری وارد کند. سلن علاوه بر این دارای یک سلاح سرد است که می تواند برای حمله به دشمنان، از بین بردن ژئودهای منابع یا از بین بردن موانع استفاده شود.

 

سلن واسوس، کاشف شرکت ASTRA، با سرپیچی از دستورات، تلاش می‌کند تا در سیاره آتروپوس فرود بیاید تا سیگنال "سایه سفید" را که به نوعی برای او آشنا به نظر می‌رسد، بررسی کند. به محض ورود، هلیوس سفینه سلن آسیب زیادی می بیند و سقوط می کند. سلن که قادر به تماس با ASTRA نیست، سیاره را کاوش می کند و وقتی با اجساد خود روبرو می شود شوکه می شود. او می‌آموزد که هر بار که می‌میرد، زمان به لحظه‌ای که تصادف می‌کند برمی‌گردد و او را به نقطه شروعش بازمی‌گرداند. به نظر می رسد که سیاره با هر حلقه تغییر می کند و سلن شروع به تجربه چشم اندازهای جدیدی می کند.

 

سلن که تصمیم می گیرد منبع سایه سفید را پیدا کند، به مبارزه با شکل های زندگی بیگانگان می پردازد و فناوری بیگانگان به جا مانده از تمدن پیشرفته و منقرض شده بیگانه را که قبلا در آتروپوس زندگی می کرد، جمع آوری می کند. هنگامی که او سایه سفید را دنبال می کند، سلن با چیزی روبرو می شود که به نظر می رسد کپی خانه دوران کودکی او باشد. هر بار که وارد آن می شود، خاطرات قدیمی را به یاد می آورد و بارها با فضانوردی که لباس فضایی آنتیک پوشیده است، مواجه می شود. سلن در نهایت متوجه می‌شود که ظاهراً از یک توپ بیگانه برای سرنگون کردن کشتی خود استفاده کرده است که باعث شد او در آتروپوس سرگردان شود.

 

در نهایت، سلن منبع سایه سفید را ردیابی می کند. پس از آن، ASTRA می تواند تماس را دریافت کند و برای او یک کشتی نجات می فرستد. سلن به زمین بازمی‌گردد و در نهایت در سنین پیری می‌میرد، اما دوباره در آتروپوس بیدار می‌شود و دوباره به سمت سقوط حرکت می‌کند. سلن که از اینکه موفق به فرار از آتروپوس نشده است، به کاوش در سیاره ادامه می دهد. در نهایت، جستجوی او او را به یک پرتگاه زیر آب در زیر سطح سیاره هدایت می کند، جایی که او ماکت یک ماشین قدیمی را پیدا می کند.

کمترین سیستم مورد نیاز سیستم توصیه شده
سیستم عامل Windows 10 x64 Windows 10 x64
پردازنده Intel Core i5-6400 @ 2.70GHz | AMD Ryzen 5 1500X Intel Core i7-8700 @ 3.20GHz | AMD Ryzen 7 2700X
حافظه 16 GB 16 GB
گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 (4GB) / AMD Radeon RX 580 (4GB) NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER (8GB) / AMD Radeon RX 6700 XT (8GB)
DirectX DirectX 12 DirectX 12
ذخیره‌سازی 60 GB

Returnal

15/02/2023
Housemarque
+18
حجم دانلود: 51 GB
کد بازی:
رایگان
افزودن به علاقه‌مندی‌ها

ویژگی‌های بازی

تک نفره
ذخیره سازی ابری
پشتیبانی از کنترلر

بازی‌های مشابه

نقدهای کاربران

۵ | ۵
۵ | ۰

ثبت نظر من

😄

نظرات کاربران

ارین حسینی نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۴ گزارش

سلام خدمت تمام دست اندرکاران این اپ
میخواستم بدونم ایا امکانش هست که فایل بازی رو از یجا دانلود کنیم که نیاز به دانلود با پی سی نباشه تا سریع‌تر پیش بره؟

پاسخ اپراتور (۲۴ خرداد ۱۴۰۲)
سلام
بازی هایی که قبلا کرک شدن رو میتونید
ارسال پاسخ