Metro Last Light

Metro Last Light

ما نباید مثل موش ها این پایین زندگی کنیم
۱۰ | ۷.۲
PC قابل اجرا در ویندوز
+18

Metro: Last Light یک بازی در ژانر تیرانداز اول‌شخص (FPS) است. در بازی عناصر ژانرهای بقا (Survival) و مخفیانه (Stealth) نیز وجود دارند. بازی برای کنسول‌های PS3، Xbox 360 و PC انتشار یافته است. بازی فقط دارای بخش تک‌نفره (Single Player) بوده و به روایت داستان می‌پردازد.  فضای بازی حاصل از جنگ اتمی است که سبب شده زندگی بر روی زمین نا‌ممکن شود. انسان‌ها به درون متروها پناه برده تا از تشعشعات رادیواکتیو و موجودات جهش یافته به دور باشند. جمعیت به شدت کاهش یافته و زندگی افراد همواره در فاصله کمی از مرگ آن‌ها قرار دارد. فضایی ترسناک که همیشه خطری در کمین بوده و ادامه حیات بدون هوشیاری محض تقریبا غیر ممکن است. روند بازی دارای انواع تیراندازی‌های ممکن در ژانر اول‌شخص است. بازیکن می‌بایست توسط اسلحه‌های مختلف اهداف را از فاصله بسیار نزدیک تا فاصله نسبتا دور هدف قرار داده و خود را به نقاط مورد نظر برساند. می‌توان به صورت مخفیانه به دشمنان نزدیک شد و با اجرای حرکات تمام کننده، دشمنان را بدون سر و صدا از پای در آورد.

 

 به طور کلی مهمات در بازی چیز کمیابی است، در حدی که فشنگ‌هایی که قبل از جنگ اتمی تولید شده‌اند و کیفیت بالایی دارند، نقش پول نقد را در بازی ایفا می‌کنند. البته می‌توان آن‌ها را شلیک نیز کرد که دقیق‌تر به هدف خورده و آسیب بیشتری را وارد می‌کنند. در محیط‌های بیرون از متروها به سبب وجود گازهای سمی و رادیواکتیو استفاده از ماسک امری اجباری بوده و بازیکن می‌بایست همیشه به فکر به دست آوردن فیلتر ماسک برای خود باشد. این بازی در ادامه بازی قبلی یعنی Metro 2033 ساخته شده است. بر اساس یکی از پایان‌های بازی قبل، محل زندگی موجودات بیگانه (Dark Ones) هدف حمله موشکی قرار گرفته و کشته می‌شوند. حالا در سال 2034 یعنی یک سال بعد از این حادثه هستیم. قهرمان داستان Artyom نام دارد و حالا دیگر یک رنجر شده است.

 

 به او اطلاع داده شده است که از موشک‌باران یک Dark one زنده مانده اند. او که در افکار خود، از درست یا غلط بودن نابودی بیگانه‌ها مطمئن نیست، حالا وظیفه می‌یابد که به سطح زمین رفته و آخرین بیگانه را نیز از بین ببرد. Khan به عنوان یک رنجر پیر و دوست Artyom، از او می‌خواهد که Dark one های باقی مانده را از بین نبرد. زیرا Khan اعتقاد دارد این بیگانه‌ها می‌توانند برای آینده بشر بر روی زمین مفید باشند. Artyom در ادامه داستان با اتفاق‌های جدیدی روبرو شده و از حقایق جدیدی آگاه می‌شود. کیفیت گرافیک بازی بسیار شبیه به نسخه قبلی است ولی Physic آن پیشرفت کرده و گلوله‌ها از در و دیوار عبور می‌کنند. صداگذاری در سطح خوبی انجام شده‌اند و حس و حال بازی را به خوبی حفظ می‌کند. طراحی مراحل (level Design) به نسبت بازی قبلی ضعیف‌تر انجام شده‌اند و هوش مصنوعی موجود در بازی، بهتر از عنوان قبلی این سری می باشد. این بازی نظر هر علاقمند به ژانر تیرانداز اول‌شخص را جذب می‌کند.

کمترین سیستم مورد نیاز سیستم توصیه شده
سیستم عامل Windows 7 (SP1) x64 Windows 10 x64
پردازنده Pentium Dual-Core T4200 @ 2.00GHz / AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5000+ Intel Core2 Quad Q9000 @ 2.00GHz / AMD Phenom 9500 Quad-Core
حافظه 2 GB 4 GB
گرافیک NVIDIA GeForce 8800 GT (512MB) / AMD Radeon HD 3870 (512MB) NVIDIA GeForce GTX 480 (1GB) / AMD Radeon 520 (1GB)
DirectX DirectX 10 DirectX 11
ذخیره‌سازی 10 GB

Metro Last Light

14/05/2013
4A Games
Deep Silver
+18
حجم دانلود: 6.22 GB
کد بازی:
رایگان
افزودن به علاقه‌مندی‌ها

ویژگی‌های بازی

تک نفره
ذخیره سازی ابری

از همین مجموعه

بازی‌های مشابه

نقدهای کاربران

۵ | ۵
۵ | ۵

ثبت نظر من

😄

نظرات کاربران

H نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۱ گزارش

اخر زمانی بهتر از این سری وجود نداره (بخ جز mad max)
تشکر از شما تیم GBAZ برای این شاهکار

ارسال پاسخ
1
hosein696 نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ گزارش

واقعا عالی شخصیت پردازی درست گیم پلی دقیق همه چی عالی پیشنهاد میکنم حتما بازی کنید

ارسال پاسخ
1