Just Cause 2 Complete Edition

Just Cause 2 Complete Edition

آشـوب و هـرج مـرج
۱۰ | ۸.۸
PC قابل اجرا در ویندوز
+18

Just Cause 2، دومین قسمت از مجموعه‌ای بسیار جذاب و دوست داشتنی است، که در سال 2010 با زاویه دوربین سوم شخص به بازار عرضه شد. سبک این بازی اکشن-ماجراجویی بوده و برای PC، PS3 و Xbox 360 منتشر شده و تنها به صورت تک نفره و در بخش داستانی قابل انجام است.


تا به حال فکرکرده‌اید چه عوامل و عناصری جذابیت یک بازی رایانه‌ای را شکل میدهند؟ گیم پلی روان و ساده یا چالش برانگیز؟ داستان عمیق و پر معنا؟ شخصیت پردازی قوی؟ گرافیک چشم‌نواز؟ یا ترکیبی از همه‌ یا تعدادی از این موارد؟ خب بهتر است همه‌ی اینها را از ذهن خود دور بریزید! چرا که اکنون میخواهیم جذابیت را برای شما در چند کلمه ساده خلاصه کنیم؛ انفجار، تیراندازی، آشوب و آزادی! چرا که همین چند کلمه‌ی ساده، جذابیت دلچسب مجموعه Just Cause را تعریف میکنند.


اگر با این مجموعه آشنا باشید و قسمت اول آن را بازی کرده باشید، احتمالا میتوانید جهان بازی را در ذهن خود مجسم کنید؛ Just Cause 2 جهانی وسیع دارد که گوشه گوشه‌ی آن پر است از المان‌ها و جزئیاتی که میتواند ساعت‌ها و حتی روزها شما را مشغول خود کند. این بار هم مثل قسمت اول، مجمع‌الجزایری استوایی زمین بازی شما خواهد بود که هر آنچه را از یک بازی جهان باز انتظار دارید شامل میشود؛ از مناطق کویری و کوهستان همیشه برفی گرفته تا جنگل‌های انبوه، مناطق مسکونی، شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ و البته پایگاه‌های نظامی که انتظار آشوبی را میکشند، که تنها با حضور شما اتفاق خواهد افتاد. تمامی این بخش‌ها با جزئیات و بافت‌های گرافیکی چشم نوازی طراحی و ساخته شده‌اند و بازی در مجموع گرافیک قابل قبولی دارد. درواقع اگر سال ساخت بازی را در نظر بگیریم، این عنوان نسبت به زمان انتشار خود، و در میان رقیبانی همچون مجموعه GTA، فضاسازی خاص و دلنشینی را به تصویر میکشد. از آنجا که تخریب، عنصر جدانشدنی این عنوان است، به انفجارهای بازی توجه ویژه‌ای شده و تماشای انفجار و انهدام آنها واقعا لذت بخش است.


آنچه کمی پیش‌تر در وصف جذابیت Just Cause 2 گفتیم، بدون وجود گیم پلی خاص این بازی محقق نمیشود. گیم پلی این بازی، علاوه بر آنچه از بازی‌های اکشن سوم شخص انتظار دارید، المان‌های خلاقانه و نوآورانه دیگری را هم به شما ارائه میدهد. هسته‌ی اصلی گیم پلی این بازی، قلاب پرتاب شونده یا همان “Grappling Hook” است؛ ترکیب این قلاب با چتر نجات و تاب خوردن با استفاده از این دو، بهترین و قابل اعتماد ترین وسلیه نقلیه شما در جهان بازی خواهد بود؛ احتمالا احساس کنید این ایده‌ی خلاقانه، برداشتی عجیب از "مرد عنکبوتی" بوده است. قلاب مذکور، علاوه بر این استفاده‌ی عجیب، در نبردهای بازی نیز کاربردی همانند شلاغ دارد. شما حتی میتوانید از آن برای دزدیدن وسائل نقلیه، از موتور گرفته تا هواپیما و هلیکوپتر استفاده کنید. تنوع سلاح‌ها و تفنگ‌های بازی هم قابل توجه است؛ انواع تفنگ‌های کمری، مسلسل‌های سبک و سنگین، نارنجک و موشک‌انداز، بمب و شاتگان، هلیکوپتر، هواپیماهای جنگنده و تانک در Just Cause 2 در اختیار شما هستند و بهتر اینکه تمامی آنها قابلیت ارتقاء و تقویت دارند. گیم پلی بازی هم بسیار روان و ساده بوده و ترکیب آن با تنوع سلاح‌های بازی باعث میشود تا سربازان دشمن در برابر شما، مثل برگ خزان، دسته دسته به زمین بیافتند.


شما درست مثل قسمت اول بازی، کنترل مامور ویژه، Rico Rodriguez را بر عهده دارید. Rico عضو یک سرویس اطلاعاتی به نام Agency بوده و هدف اصلی آن آزادسازی مناطق مختلف از سلطه افراد قدرتمند و دیکتاتور است. در این قسمت هم Rico سعی میکند با استفاده از عنصر آشوب، یک به یک، مناطق مختلف بازی را از سلطه نیروهای نظامی تحت کنترل یک دیکتاتور آزاد کند تا صلح را به این جزیره برگرداند. در این میان Rico باید به دنبال همکار سابق خود نیز بگردد که مدتی قبل با هدفی مشابه، به جزیره آمده، اما ظاهرا پس از مدتی با دیکتاتور مذکور هم دست شده است.


این موضوع را قبول داریم که علاقه یا عدم علاقه به بازیهای رایانه‌ای مختلف، کاملا به سلیقه افراد برمیگردد؛ اما اگر به آنچه درباره این بازی به شما گفتیم شک دارید، بهتر است سری به پایگاه‌های معتبر معرفی و بررسی بازیهای رایانه‌ای بزنید و یا نمرات و امتیازات این عنوان از دید منتقدان و دیگر گیمرها را چک کنید. در آخر این نوید را به شما میدهیم که اگر تشنه‌ی اکشن بی وقفه، آزادی عمل و انفجار و آشوب هستید، Just Cause 2 معجونی شیرین از این موارد است که مطابق ذائقه و سلیقه‌ی شما تهیه شده و احتمالا تجربه‌ای به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

 

کمترین سیستم مورد نیاز سیستم توصیه شده
سیستم عامل Windows 7 32/64 Windows 10 32/64
پردازنده Intel Core2 Duo T5670 @ 1.80GHz | AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+ Intel Core2 Duo E4700 @ 2.60GHz | AMD Phenom X3 8550
حافظه 2 GB 3 GB
گرافیک NVIDIA GeForce 8800 GT (512MB) / AMD Radeon HD 2600 PRO (512MB) NVIDIA GeForce GTS 250 (1GB) / AMD Radeon HD 5750 (1GB)
DirectX DirectX 10 DirectX 10
ذخیره‌سازی 6 GB

Just Cause 2 Complete Edition

23/03/2010
Avalanche Studios Group
Square Enix
+18
حجم دانلود: 1.7 GB
کد بازی:
رایگان
افزودن به علاقه‌مندی‌ها

ویژگی‌های بازی

تک نفره
ذخیره سازی ابری
پشتیبانی از کنترلر

از همین مجموعه

بازی‌های مشابه

نقدهای کاربران

۵ | ۰
۵ | ۰

ثبت نظر من

😄