Call of Duty: World at War

Call of Duty: World at War

تجربه ای عجیب از جنگ جهانی دوم
۱۰ | ۹.۲
PC قابل اجرا در ویندوز
+18

Call Of Duty: World At War یک بازی ویدئویی در سبک تیراندازی با زاویه دوربین اول شخص است که در ادامه مجموعه پر طرفدار " Call Of Duty " در سال 2008 برای PC، PS3 و Xbox 360 به بازار عرضه شد. 

مجموعه Call Of duty از جمله به یاد ماندنی‌ترین مجموعه‌های تاریخ بازیهای رایانه‌ای محسوب میشود. گرچه از جنبه‌های مختلفی، تمامی قسمت‌های این مجموعه مشابه به نظر میرسند، هر یک ویژگی‌های منحصر به فردخود را داشته و دارند؛ همین موضوع سبب شده تا بسیاری از کسانی که تجربه انجام این مجموعه را داشته‌اند، پس از گذشت سالها، همچنان از قسمت‌های ابتدایی آن نیز به نیکی یاد کنند. در واقع کمتر کسی را پیدا میکنید که اهل بازی باشد و دست کم یکی دو قسمت از بازیهای C.O.D را تجربه نکرده باشد. 

 

به جز Modern Warfare، 4 قسمت ابتدایی سری C.O.D، همگی روایت‌گر وقایع و نبردهای جنگ دوم جهانی بودند؛ World at War که به عنوان پنجمین قسمت مجموعه، و از لحاظ فنی و فیزیک بازی ادامه دهنده راه Modern Warfare بود نیز در همین فضای کلاسیک جریان دارد و در واقع از نظر فضاسازی، یکی از بهترین عناوین موجود درباره جنگ جهانی دوم است. فرقی نمیکند خط داستانی نبرد ارتش آمریکا و ژاپن را در نظر بگیرید، یا تقابل نفس‌گیر ارتش سرخ و رایش سوم؛ در هر دو صورت مبهوت عمق و سنگینی فضای جنگ در این دنیا خواهید شد. بی‌تردید آنچه گرایی و جذابیت این اتمسفر را دوچندان میکند، صداگذاری کم‌نظیر و موسیقی تاثیرگذار بازی است. گرچه مدت زیادی از انتشار بازی گذشته میتوان گفت فضاسازی World at War چنان نسبت به زمان خود به خوبی پردازش شده که حتی از استانداردهای روز بازیهای رایانه‌ای نیز چیز کم ندارد. 

 

بسیاری مجموعه C.O.D را از پیشتازان و سردمداران سبک FPS میدانند؛ آن هم به دلیل گیم پلی بسیار روان و اکشن جذاب بازی که World at War هم از آن بی نسیب نمانده. مکانیزم و فیزیک تفگ‌ها و انواع سلاح‌های بازی به گونه‌ای طراحی شده تا هر سلاح، حسی منحصر به فرد و خاص را به بازیکن منتقل کند؛ از مسلسل‌های سبکی مثل Tompson و MP40 که پای ثابت بازیهای جنگ جهانی هستند گرفته تا جنگ افزارهای خاص‌تری همچون Flamethrower و شاتگان دولول شکاری؛ در یکی از مراحل بازی حتی میتوانید استفاده دستی از گلوله‌ی خمپاره‌ی سبک را هم تجربه کنید و از تماشای پرتاب شدن سربازان دشمن به این طرف و آن طرف لذت ببرید! علاوه بر این در برخی مراحل بازی نبرد در قالب یگان‌های زرهی را تجربه خواهید کرد و باید با تانک به جنگ ارتش زرهی نازی‌ها بروید. ویژگی دیگر این نسخه نسبت به قسمت‌های قبلی مجموعه، جزئیات بسیار بیشتر آن در نمایش خشونت است؛ پیش از World at War، در هیچ یک از قسمت‌های مجموعه C.O.D خبری از تکه تکه شدن در اثر انفجار و یا نمایش قطع اعضای بدن سربازان نبود. اما در این نسخه، سازندگان بازی سعی کرده‌اند تا حد امکان چهره واقعی جنگ را با جزئیاتی دردناک به تصویر بکشند و در این مورد هم –متاسفانه یا خوشبختانه!- بسیار موفق بوده‌اند. 

 

داستان بازی روایتی واقع‌گرایانه از نبردهای مهم جنگ جهانی از زوایای مختلف است. بازی دو خط داستانی اصلی دارد که در یکی از آنها شما سربازی از ارتش سرخ شوروی هستید و باید با یورش آلمان نازی به خاک شوروی مقابله کنید و تا پیروزی نهایی و فتح برلین پیش بروید و در دیگری با ارتش آمریکا به جنگ نیروهای ژاپن در حاشیه‌ی اقیانوس آرام بروید. علاوه‌ بر اینها در ساخت لودینگ‌های بین مراحل از فیلم‌ و عکس‌های واقعی به جا مانده از جنگ جهانی استفاده شده است تا حس و حال این جنگ عظیم به خوبی به مخاطب منتقل شود. 

 

تمامی المان‌هایی که در این متن به آنها اشاره کردیم تنها بیانگر گوشه‌ای از زیبایی‌ها و جذابیت World at War بودند تا شاید دید بهتری نسبت به این عنوان به شما بدهیم. اما در نهایت آنچه بیش از هر چیز میتواند حق مطلب را ادا کند این است که شخصا این بازی را انجام دهید و در عمل جذابیت‌های آن را بچشید. اگر از طرفداران این سبک از بازیها هستید و عناوین مختلف در فضای جنگ جهانی را تجربه کرده‌اید، بدون شک از انجام این بازی لذت وصف ناپذیری خواهید برد.

کمترین سیستم مورد نیاز سیستم توصیه شده
سیستم عامل Windows 7 32/64 Windows 10 32/64
پردازنده Intel Core2 Duo E8400 @ 3.00GHz / AMD Athlon II X2 250u Intel Core i3-2120 @ 3.30GHz / AMD Ryzen 3 1200
حافظه 2 GB 4 GB
گرافیک NVIDIA GeForce 6600 GT (256MB) / AMD Radeon X1600 (256MB) NVIDIA GeForce GTX 650 (1GB) / AMD Radeon HD 4870 (1GB)
DirectX DirectX 9 DirectX 9
ذخیره‌سازی 8 GB

Call of Duty: World at War

11/11/2008
Treyarch
Activision
+18
حجم دانلود: 4.91 GB
کد بازی:
رایگان
افزودن به علاقه‌مندی‌ها

ویژگی‌های بازی

تک نفره
ذخیره سازی ابری

از همین مجموعه

بازی‌های مشابه

نقدهای کاربران

۵ | ۴.۶
۵ | ۵

ثبت نظر من

😄

نظرات کاربران

amirfunny نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۵/۰۳/۳۰ گزارش

نمیارع ارور میدع dii.3

پاسخ اپراتور (۳۱ خرداد ۱۴۰۵)
سلام متن ارور رو بنویسید
ارسال پاسخ
Zone نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۵/۰۳/۰۲ گزارش

سلام می‌این بازی دوبار دانلود کردم ولی میرم توش صفحه سیاه ☹☹☹
مشخصات سیستم
Windows 10 Pro 22h2
CPU Intel Core 2 duo E8500 3.16GHz
RAM 6GB ddr3
GPU AMD R5 240 G

ارسال پاسخ
Erfan7777 نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۵/۰۲/۲۷ گزارش

سلام ایا دانلود از لانچر شما نیم بها هست

پاسخ اپراتور (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۵)
سلام ترافیک داخلیه ولی خیلی وقته اپراتورها نبم بها محاسبه نمیکنن
ارسال پاسخ
aliasgar نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۵/۰۲/۱۳ گزارش

سلام مال من چرا وقتی میرم داخل صفحه سیاه میاره

ارسال پاسخ
saroalaei نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۵/۰۲/۰۹ گزارش

سلام با نسخه 0.1.2.6 کار میکند یا نه

ارسال پاسخ
1
alireza8737 نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۵/۰۲/۰۵ گزارش

سلام چرا بازی‌ها دانلود نمیشه ... مشکل از اینترنت بین الملل هست

پاسخ اپراتور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۵)
سلام باید نسخه لانچر 1.2.5 حتما و برنامه microsft sdk رو هم نصب کرده باشید از صفحه اول سایت
ارسال پاسخ
shahyar نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۵/۰۲/۰۲ گزارش

سلام بازی اجرا میشه ولی صدا نداره چیکار کنم؟😢😭

پاسخ اپراتور (۳ اردیبهشت ۱۴۰۵)
سلام صدا نداشتن مربوط به ویندپزه باید از تنظیمات صدا تو ویندوز درست کنید
پاسخ احسان آفا (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۵)
میشه لطفا بگید از کجا میشه دقیق این مشکلو حل کرد برا منم بازی صدا نداره
ارسال پاسخ
PacMan نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۵/۰۱/۲۹ گزارش

15 - 20 سال پیش فقط ذوق داشتیم از مدرسه برگردیم و این و بازی کنیم انقدر که خوب بود

ارسال پاسخ
soroshjm نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۵/۰۱/۲۹ گزارش

عالیه فقط میتونین بگین اونجایی که یه در چوبی هست و کناراش یک دیوار بتنی هست و تو شعله افکن داری باید چیکار کرد

ارسال پاسخ
Ehsan_afa نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۵/۰۱/۱۷ گزارش

سلام بازی رو اجرا میکنم ولی صدا نداره ممنون میشم راهنماییم کنید

ارسال پاسخ
1
Mohammad.pour1384 نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۴/۱۲/۱۲ گزارش

بازی خوبی بود ولی میخام ادامه شو بدم کدوم کلاف دیگه ادامه اوه هستش ممنون میشم راهنمایی کنید تشکر

ارسال پاسخ
امیرمهدی عزیزی نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳ گزارش

آیا نیاز به استخراج داره؟

ارسال پاسخ
price نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۴/۱۰/۱۳ گزارش

عالی است

ارسال پاسخ
ahezedb7 نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۴/۰۹/۰۸ گزارش

فوق العاده است جزو پرهیجان‌ترین نسخه‌های کالاف

ارسال پاسخ
Ashil نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۴/۰۸/۱۳ گزارش

جدی باید یه نسخه ریمیک براش بسازن این نسخه کالاف خیلی شاهکاره

ارسال پاسخ
2
Arman نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۴/۰۷/۰۷ گزارش

بی نظیر

ارسال پاسخ
kian_4422 نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۴/۰۶/۲۱ گزارش

سلام من بازیو دانلود کردم میخوام وارد بازی شم مینویسه ویندوز نمیتواند فایل را پیدا کند.ویندوزم 11 .ممنون میشم کمکم کنید

ارسال پاسخ
4
ehsan.pab0si نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۴/۰۵/۲۱ گزارش

عالی

ارسال پاسخ
Farzad7up نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۴/۰۳/۲۷ گزارش

دایرتیکس نصب نمیشه:|

ارسال پاسخ
leon624 نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۴/۰۱/۱۷ گزارش

سلام بخش زامبی رو داره ؟

پاسخ اپراتور (۱۸ فروردین ۱۴۰۴)
سلام خیر
ارسال پاسخ