Resident Evil: Resistance

Resident Evil: Resistance

شما تحت نـظـر هستید
۱۰ | ۶
PC قابل اجرا در ویندوز
+18

بد نیست ابتدا کمی در مورد مجموعه بازی‌های رزیدنت ایول صحبت شود. محتوای داستانی بازی Resident Evil Resistance به فعالیت‌های شرکتی به نام Umbrella و ویروسی که موجب جهش‌های بیولوژیکی و ایجاد مردگان متحرک می‌شود مربوط است. نقش‌آفرینی بازیکن هم مربوط به افرادی می‌شود که در مقابل این فعالیت‌ها و پیامدهای پدید آمده از آن مبارزه می‌کنند. البته این عنوان تنها منحصر به تولید بازی‌های رایانه‌ای نشده است و تاکنون چندین رمان و فیلم سینمایی و انیمیشن از آن ساخته شده است.


اما در مورد بازی Resident Evil: Resistance باید گفت که این بازی همراه با نسخه بازسازی شده  Resident Evil 3به بازار عرضه شده است. Resident Evil: Resistance در خصوص یک گروه 4 نفره بازماندگان از آزمایش‌های شرکت Umbrella است و بازیکن باید در نقش یکی از آن‌ها برای نجات خود تلاش کند. بر سر راه این گروه 4 نفره معماها، تله‌ها، دشمنان و چالش‌هایی وجود دارد که توسط یک مغز متفکر طراحی شده و کنترل می‌شود و نکته جالب و خلاقانه بازی این است که بازیکن می‌تواند به جز قرار گرفتن در نقش یکی از اعضای گروه بازماندگان 4 نفره در نقش مغز متفکر نیز نقش‌آفرینی کند. البته داستان بازی Resident Evil: Resistance اتصال مستقیمی به نسخه سوم بازی Resident Evil 3 ندارد اما اتفاقات بازی به اتمسفر مجموعه بازی‌های Resident Evil  متصل است .

 

می‌توان گفت که کارکرد این مغز متفکر فقط منحصر به طراحی تله‌ها و پیشگیری از فرار گروه نیست و در داستان بازی به نوعی مغز متفکر می‌خواهد تا در مورد واکنش انسان‌ها در رویارویی با ترس‌هایشان اطلاعاتی جمع‌آوری کند. با این توصیف و در نگاهی مبتنی بر داده های کلان، مغز متفکر اصلی (سازنده بازی) در حال جمع‌آوری اطلاعات عملکرد بازیکنان در بازی است. 

 

بازی Resident Evil: Resistance دارای نقشه هایی با نام‌های Research Facility، Downtown، Abandoned Park و ... می‌باشد و در هر نقشه مناطقی وجود دارد که بازیکن باید در یک مدت زمان محدود مأموریت‌هایی را انجام داده و از آن منطقه خارج شود. بازیکن می‌تواند تا در ابتدای بازی در بخش گروه بازماندگان یکی از شخصیت‌های بازی مانند Valerie Harmon ، January Van Sant ، Tyrone Henry ، Samuel Jordan ، Martin Sandwich و Becca Woolett را انتخاب کند. البته هر کدام از این شخصیت‌ها دارای توانایی‌های مختلفی است که به مرور آزاد می‌شوند. 

 

یک واحد پولی در بازی به نام RP وجود دارد که به عنوان پاداش و در انتهای بازی به بازیکن داده می‌شود و برای خریداری Loot Box‌ های موجود در بازی قابل استفاده است. Loot Box‌ های بازی به دو دسته آیتم‌های تزئینی، پوششی و ظاهری و همچنین آیتم‌های کاربردی و ابزار برای شخصیت بازی تقسیم می‌شوند. البته RP‌ها از طریق پول واقعی قابل خریداری هستند. 

 

بدلیل محدودیت زمانی در هر دور بازی برای پیروزی تنها داشتن سلاح و آیتم کافی نیست و همکاری تیمی نقش قوی‌تری دارد. این مسئله وقتی پررنگ‌تر می‌شود که بازیکنی که در تیم 4 نفره قرار می‌گیرد بداند مغز متفکر بازی می‌تواند با استفاده از دوربین‌هایی که در جای‌جای محیط بازی کار گذاشته است، حرکات بازماندگان را کنترل نماید و یا زامبی‌ها را به سوی آن‌ها سرازیر نماید و یا تله‌های مختلفی در محیط کار بگذارد. خلاصه ریش و قیچی دست مغز متفکر بازی است و بازیکنان با اتحاد می‌توانند از شر این همه چالش رهایی پیدا کنند. بنابراین باید گفت علاوه بر توانایی مغز متفکر مبنی بر پایش و تله‌گذاری و اعزام نیرو به سمت بازماندگان، زمان محدودی هم برای پشت سر گذاشتن چالش‌ها پیش روی آن‌ها قرار دارد. با این اوصاف احتمالاً بازیکنان بدشان نیاید که در نقش مغز متفکر به بازی بپردازند که خب باید در صف مشتاقان بایستند تا یک سری از بازیکنان نقش‌آفرینی در قامت بازماندگان را پذیرفته و اختیار مغز متفکر را به او بسپارند. قابل ذکر است که بازی دارای پنج مغز متفکر است که به مرور در بازی آزاد و قابل بازی کردن می‌شوند.

کمترین سیستم مورد نیاز سیستم توصیه شده
سیستم عامل Windows 7 (SP1) x64 Windows 10 x64
پردازنده Intel Core i5-4460 @ 3.20GHz / AMD FX-6300 Six-Core Intel Core i7-3770 @ 3.40GHz / AMD FX-9590 Eight-Core
حافظه 8 GB 8 GB
گرافیک NVIDIA GeForce GTX 760 (2GB) / AMD Radeon R7 260X (2GB) NVIDIA GeForce GTX 1060 (3GB) / AMD Radeon RX 480 (3GB)
DirectX DirectX 11 DirectX 11
ذخیره‌سازی 27 GB

Resident Evil: Resistance

03/04/2020
Capcom
Capcom
+18
حجم دانلود: 16 GB
کد بازی:
رایگان
افزودن به علاقه‌مندی‌ها

ویژگی‌های بازی

تک نفره
ذخیره سازی ابری
پشتیبانی از کنترلر

از همین مجموعه

بازی‌های مشابه

نقدهای کاربران

۵ | ۳
۵ | ۰

ثبت نظر من

😄

نظرات کاربران

امیر رضایی نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۴ گزارش

سلام میشه بصورت ۲نفره لوکال بازی کرد؟

پاسخ اپراتور (۱۴ شهریور ۱۴۰۲)
سلام فکر نمیکنم.
پاسخ اپراتور (۱۴ شهریور ۱۴۰۲)
سلام فکر نمیکنم.
ارسال پاسخ