Metal Gear Solid 2: Substance

Metal Gear Solid 2: Substance

قهرمانان واقعی هرگز عـلـنـی نمی شوند
۱۰ | ۹.۱
PC قابل اجرا در ویندوز
+18

 

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty  یک بازی ویدئویی اکشن-ماجراجویی مخفیانه محصول سال 2001 است که توسط Konami Computer  Entertainment Japan  توسعه یافته و توسط Konami برای پلی استیشن 2 منتشر شده است. این بازی در ابتدا در 13 نوامبر 2001 منتشر شد و چهارمین بازی متال گیر است. این بازی که توسط هیدئو کوجیما تولید شده، هفتمین بازی این سری و دنباله ای بر متال گیر سالید (1998) است. نسخه توسعه‌یافته‌ای با عنوان  Metal Gear Solid 2: Substance، سال بعد علاوه بر پلی‌استیشن 2 برای ایکس‌باکس و ویندوز هم منتشر شد. نسخه بازسازی‌شده بازی بعداً در مجموعه Metal Gear Solid HD برای پلی‌استیشن 3، پلی استیشن ویتا و ایکس باکس 360 قرار گرفت.

 

داستان حول محور شرکت Big Shell می‌چرخد، یک مرکز بزرگ پاکسازی دریایی که توسط گروهی از تروریست‌ها که خود را پسران آزادی می‌نامند، تصرف شده است. آنها در ازای جان رئیس جمهور ایالات متحده باج هنگفتی درخواست کرده و تهدید می کنند که در صورت برآورده نشدن خواسته هایشان، تأسیسات را تخریب می کنند و فاجعه ای فاجعه ای زیست محیطی را به بار خواهند آورد. انگیزه ها و هویت بسیاری از آنتاگونیست ها و متحدان در طول بازی تغییر می کند، زیرا قهرمانان داستان یک توطئه تکان دهنده جهان را کشف می کنند که توسط یک سازمان قدرتمند به نام Patriots ساخته شده است.

 

Metal Gear Solid 2 به دلیل گیم پلی، گرافیک و توجه به جزئیات مورد تحسین قرار گرفت. با این حال، منتقدان در ابتدا در مورد شخصیت اصلی و ماهیت فلسفی و اجرای خط داستانی بازی که به بررسی مضامینی مانند عصر اطلاعات، ممتیک ها، مهندسی اجتماعی، توطئه های سیاسی، سانسور، هوش مصنوعی، اگزیستانسیالیسم، پست مدرنیسم، واقعیت مجازی و مبارزه داخلی آزادی اندیشه این بازی یک موفقیت تجاری بود و تا سال 2004 هفت میلیون نسخه فروخت. از آن زمان به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی در تمام دوران‌ها و همچنین نمونه‌ای برجسته از بیان هنری در بازی‌های ویدیویی در نظر گرفته می‌شود. این بازی اغلب برای پرداختن به مضامین و مفاهیمی مانند سیاست پس از حقیقت، اخبار جعلی، حقایق جایگزین، رسانه‌های مصنوعی و اتاق‌های پژواک که از نظر فرهنگی در دهه 2010 مرتبط شدند، جلوتر از زمان خود در نظر گرفته می‌شود.

 

حالت هدف گیری اول شخص به بازیکنان اجازه می دهد تا نقاط خاصی را در بازی مورد هدف قرار دهند و گزینه های تاکتیکی را تا حد زیادی گسترش دهد. دشمنان را می توان با بخار کور کرد، حواسشان را با پرتاب یک تکه میوه پرت کرد یا به نقاط ضعیف برخورد کرد. بازیکنان می توانند به آرامی راه بروند و بدون ایجاد صدا از روی کفپوش های پر سر و صدا عبور کنند یا از مسیرهای پیاده رو آویزان شوند تا از زیر پای نگهبانان عبور کنند. همچنین بازیکن می تواند با نگاه کردن دزدکی از گوشه ها، به اطراف اشراف داشته باشد. توانایی‌های دیگر که پریدن و آویزان شدن از نرده‌ها، پنهان شدن در کمدها و از پشت غافلگیر کردن دشمنان برای دستیابی به اقلام و مهمات را شامل می شود. بازیکنان می توانند به شلیک به رادیوی دشمن امکان تماس آنها با سایرین را از بین ببرند. بطور کلی به هر عمل خلاقانه ای که به ذهن شما خطور می کند، قبلا فکر شده و برای آن عکس العملی تعیین شده است.

کمترین سیستم مورد نیاز سیستم توصیه شده
سیستم عامل Windows 7 32/64 Windows 10 32/64
پردازنده Intel Pentium G3258 @ 3.20GHz | AMD Athlon II X2 4300e Intel Core i3-2120 @ 3.30GHz | AMD Phenom II X3 720
حافظه 512 MB 1 GB
گرافیک NVIDIA GeForce 256 (128MB) / AMD RADEON 9000 (128MB) NVIDIA GeForce 6100 (256MB) / AMD RADEON 9800 SE (256MB)
DirectX DirectX 9 DirectX 9
ذخیره‌سازی 8 GB

Metal Gear Solid 2: Substance

05/11/2002
Kojima Productions
Konami
+18
حجم دانلود: 2.33 GB
کد بازی:
رایگان
افزودن به علاقه‌مندی‌ها

ویژگی‌های بازی

تک نفره
ذخیره سازی ابری
پشتیبانی از کنترلر

از همین مجموعه

بازی‌های مشابه

نقدهای کاربران

۵ | ۰
۵ | ۰

ثبت نظر من

😄