Biomutant عنوانی در سبک اکشن ماجراجویی است که شما را در جهانی تخسیر شده به دست جوندگان و حیوانات جهش یافته قرار میدهد. سبک گیم پلی بازی به شدت شما را به یاد بازی‌های نقش آفرینی مثل Horizon Zero Dawn و Legend of Zelda میاندازد. بازی جهانی باز و نسبتا گسترده دارد، خشونتی نسبتا سطحی را به تصویر میکشد و روند مراحل نسبتا تکراری دارد. با این وجود گیم پلی بازی جذابیت‌های خاص خود را برای علاقه مندان این سبک خواهد داشت.


Biomutant عنوانی در سبک اکشن ماجرایی است که تاحدودی در ساخت آن از المان‌های سبک نقش آفرینی نیز استفاده شده. زاویه دوربین بازی به صورت سوم شخص بوده و تنها در حالت تک نفره داستانی قابل انجام است. این بازی در سال 2021 ساخته و تاکنون برای تمامی کنسول‌های اصلی نسل هشتم و نهم و رایانه‌های شخصی به بازار عرضه شده.


Biomutant می‌تواند در نگاه اول و به صورت کلی یادآور عناوینی همچون Ratchet and Clanck باشد. یعنی جهانی که به تصویر می‌کشد همانطور خیالی و فانتزی جلوه می‌کند. با این حال کمی جدیت بیشتری در این عنوان دیده میشود. محیط بازی را غالبا رنگ‌های شاد تشکیل داده‌اند. از آنجا که بازی برای کنسول‌های نسل نهم نیز منتشر شده، همانطور که انتظار دارید، کیفیت گرافیکی و فنی نسبتا بالایی دارد. با این حال ممکن است گاها با ایرادات فنی جزئی نیز رو به رو شوید. اما در کل فضاسازی بازی کاملا در جهت القای حس خیالی و جو تخیلی بازی بوده و به درستی نیز برای این هدف طراحی شده است.


در ابتدای بازی شما می‌توانید شخصیت خود را آنطور که دوست دارید بسازید. می‌توانید او را درشت اندام و قوی طراحی کنید و یا تنها قابلیت‌هایی برای او در نظر بگیرید که در نبرد سرعت و فرزی بیشتری داشته باشد. البته تمامی این تغییرات هم بر ظاهر شخصیت تاثیر میگذارد و هم قابلیت‌های او را تغییر میدهد. سلاح‌های بازی نیز چه سرد و چه گرم همگی قابلیت تغییر و ارتقا دارند و شما می‌توانید با پیشروی در بازی آن‌ها را از هر لحاظ (چه ظاهری و چه قدرت) ارتقا دهید. تغییرات اعمال شده روی تجهیزاتتان در میدان نبرد نمایان میشود که چطور می‌توانید مقابل دشمنان مختلف عرض اندام کنید.


گیم پلی بازی خصوصا در بخش مبارزات بسیار سریع و پر جنب و جوش است. شما دائما باید حملات دشمنان را دفع کنید و یا جا خالی بدهید و در مقابل نیز استراتژی مناسبی برای حمله به آن‌ها داشته باشید. حملات و ضربات شما می‌تواند ترکیبی از سلاح گرم و تیراندازی و استفاده از سلاح سرد مثل شمشیر و یا هر چیز دیگری باشد. ممکن است در ابتدا کمی سخت بتوانید با مبارزات بازی کنار بیایید اما پس از مدتی برایتان عادی و لذت بخش خواهد شد. دشمنان بازی در مقابل در اندازه‌ها، انواع و با قابلیت‌های مختلف و متنوعی طراحی شده‌اند که مقابله با آن‌ها گاها ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد.


بازی در دنیایی خیالی جریان دارد. جهان یک بار آخرالزمان را از سر گذرانده و اکنون موجوداتی شبیه به جوندگان، اما هوشمند و در گونه‌های مختلف بر آن سیطره دارند. با این حال موج جدیدی از اتفاقات در راه است که امکان دارد حیات را برای همیشه از جهان پاک کند. در این میان شما باید شخصیت تحت کنترل خود را برای بازگرداندن اتحاد بین قبایل مختلف همراهی کرده و از خطر نابودی حیات جلوگیری کنید.


شیوه‌ی روایت داستان بازی نیز به نوبه‌ی خود جالب است؛ تمامی طول بازی تنها صدای یک نفر را می‌شنوید و ان هم روایتگر داستان بازی است. همه‌ی نژادها و موجودات بازی به زبان‌های عجیب و غریبی صحبت می‌کنند و روی تمامی آ‌ن‌ها صدای همین روایتگر بازی شنیده می‌شود. این موضوع هم به نوبه خود جذاب است و نوآوری خوبی محسوب می شود.

 

کمترین سیستم مورد نیاز سیستم توصیه شده
سیستم عامل Windows 7 (SP1) x64 Windows 10 x64
پردازنده Intel Core i5-4690K @ 3.50GHz | AMD FX-8350 Eight-Core Intel Core i7-6700K @ 4.00GHz | AMD Ryzen 5 1600
حافظه 8 GB 16 GB
گرافیک NVIDIA GeForce GTX 960 (4GB) / AMD Radeon R9 380 (4GB) NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti (6GB) / AMD Radeon RX 590 (6GB)
DirectX DirectX 11 DirectX 11
ذخیره‌سازی 25 GB

Biomutant

25/05/2021
Experiment 101
THQ Nordic
+15
حجم دانلود: 7.19 GB
کد بازی:
رایگان
افزودن به علاقه‌مندی‌ها

ویژگی‌های بازی

تک نفره

بازی‌های مشابه

نقدهای کاربران

۵ | ۲
۵ | ۰

ثبت نظر من

😄

نظرات کاربران

علیرضا دیندار نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ گزارش

گرافیک جذابی داره ولی گیم پلی و داستان؟ نه . اوایل بازی برات تازه به نظر میاد و بعدش خسته میشی. ساید کوئست‌ها الکی زیادن وگرنه داستان اصلی بازی وقتی نمیبره.

ارسال پاسخ
علیرضا دیندار نوشته شده در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ گزارش

اوایل بازی جذابه که اونم بخاطر نداشتن خط داستانی مشخص سردرگم میشی. بعدش کلا یه روند تکراری جلو میری. دیالوگ‌ها به حدی طولانیه که دیگه بعد یه مدت فقط اسکیپ میزدم . ساید کوئست‌ها از مین کوئست‌ها بیشتر وقت میبره تموم کردنش. گرافیک خوبی داشت اگرچه و بخش انتخاب سرنوشت بازی هم جالب بود

ارسال پاسخ